Z rôznych dôvodov sme sa rozhodli tento rok skúsiť niečo menej nákladné, než dvojtýždňovka all inclusive na Rodose. Už na prvý pohľad sa nám zapáčila ponuka poznávacieho zájazdu Pobaltské krajiny + Fínsko na 7 dní. Rozhodovanie bolo rýchle, a tak sme v polovici marca (!!!) poslali vyše 500 eur na účet zľavového portálu. Portál prijatie platby potvrdil, a tak sme od tej chvíle začali túžobne očakávať júl.
3 mesiace bolo ticho. Nebyť našich doplňujúcich otázok, ktoré sme mali na poskytovateľa služby, rozumej cestovnú kanceláriu, ktorá zájazd organizovala, nikdy by sme sa neboli dozvedeli vcelku podstatnú informáciu, a to, že pre nás sa zájazd nekoná. Ostával mesiac do odchodu a nám bolo oznámené, že naša platba na účet cestovnej kancelárie nikdy nedorazila. Okamžite sme sa obrátili na zľavový portál a žiadali vysvetlenie. K poriadnemu vysvetleniu od nich nikdy nedošlo, pani pracujúca na reklamačnom oddelení bola PN akurát v čase, keď boli naše emócie ohľadom danej situácie najintenzívnejšie, a tak sa začal nekonečný kolotoč emailov, telefonátov, otázok a žiadnych odpovedí. Zľavový portál nikdy nepoprel chybu na svojej strane, akurát že posunúť peniaze na správny účet schopní neboli a dodnes nie sú. Spočiatku nám odpovedali na naše emaily s prosbami o trpezlivosť, argumentovali finančným zúčtovaním či nástupom nového investora, a snažili sa nás presvedčiť, že sa stále pokúšajú ten zájazd pre nás zachrániť a v konečnom dôsledku uskutočniť. Napadla nám logická otázka, ako je možné, že portál, ktorý nebol cieľovou stanicou našich peňazí vôbec môže na svojom účte zadržiavať peniaze, ktoré mu nepatria! U nich sa naša hotovosť nemala ani len ohriať a po potvrdení rezervácie mala predsa putovať na účet cestovnej kancelárie. O tom, ktoré dlhy naša platba pomohla portálu pokryť, dumáme dodnes.
Po dvojtýždňovej zdĺhavej komunikácii, ktorá našimi očami nikam neviedla, sme sa rozhodli objednávku zrušiť a láskavo poprosiť zľavový portál o vrátenie našich peňazí. Pekne sme sa poďakovali za snahu 3 týždne pred plánovaným odchodom metódou hókus-pókus zájazd pre nás zachrániť, no rozhodli sme sa, že vrátenie peňazí je pre nás tou najlepšou alternatívou a že si skúsime nejaký menší výlet zariadiť inak a inde. Dostali sme odpoveď, že zrušenie objednávky akceptujú a že do 15 pracovných dní naše peniaze dorazia späť na náš účet. 15 pracovných dní ubehlo ako voda a peňazí nikde. Portál od nás dostal posledné priateľské upozornenie, že tie peniaze sme stále nevideli, no ani toto ich nenakoplo k akcii.
Resumé, navštívili sme právnika a celú svoju situáciu sme mu zverili do rúk. Posledný týždeň plynie naša komunikácia s daným portálom výhradne cez neho.
Za normálnych okolností by som túto skúsenosť považovala za varovný prst a nikdy viac sa na podobné portály neobracala. Denne mi však od daného portálu mailom chodia ponuky úžasných služieb za babku a na sociálnych sieťach vidím plno dôverčivých ľudí, čo od nich bona fide stále očakávajú plnenie svojich záväzkov. Verím, že naša skúsenosť poslúži ako varovný prst skôr pre iných a že zverejnenie tejto skúsenosti bude fungovať ako prevencia.
Doplnené 7.8.2013:
Zľavový portál dnes uhradil platbu, ktorú sme niekoľko mesiacov vymáhali. Je otázne, či za to vďačíme prijatiu predžalobnej výzvy alebo tomuto blogu. Každopádne ďakujem všetkým za prečítanie, podporu a reakcie. Zrejme aj vaše prečítanie (keďže čítanosť ma naozaj veľmi príjemne prekvapila) môže za to, že máme svoje peniaze späť.